SCHAAKVERENIGING DOETINCHEM

tekening_Frans_Kuggeleijn

29 januari
2008

29 januari 2008 is het een eeuw geleden dat Schaakvereniging Doetinchem werd opgericht. We vieren dus bijna het 100-jarig bestaan. SVD is daarmee één van de oudste verenigingen van Doetinchem.
We zijn voornemens een aantal jubileum-evenementen te organiseren. Al in januari 2007 is de eerste activiteit gestart, twee emailschaakpartijen. Op deze pagina kunt u het verloop van de evenementen volgen.

EVENEMENTEN-KALENDER:

4 december - 19 januari 2008
TENTOONSTELLING BIBLIOTHEEK

25 januari 2008
RECEPTIE VOOR GENODIGDEN
FRED & DOUWE (benedenzaal)

15 maart 2008
SIMULTAAN SCHAKEN
TEGEN IGM MOVSESIAN

3 april - 25 mei 2008
TENTOONSTELLING KUNST & SCHAKEN
Webgalerie, de Veentjes 35 Doetinchem

12 april 2008
OPEN N.K. FANTASIE SCHAAK
Denksportcentrum Doetinchem

TENTOONSTELLING IN BIBLIOTHEEK
Er is vanaf 4 december een tentoonstelling in de bibliotheek. Deze tentoonstelling heeft als thema schaken en zal duren tot 19 januari 2008.

RECEPTIE
Op 25 januari houden wij een receptie voor genodigden. Deze receptie zal plaatsvinden in onze speelruimte, de benedenzaal van Fred & Douwe.

SIMULTAAN SCHAKEN
Op 15 maart is er een gelegenheid voor belangstellenden om in simultaanvorm te spelen tegen de Tsjechische IGM MOVSESIAN uit Pardubice. Deze activiteit zal plaatsvinden bij een van onze sponsoren. Later meer.

TENTOONSTELLING KUNST & SCHAKEN
Van 3 april t/m 25 mei 2008 is er een tentoonstelling over Kunst & Schaken, in de Webgalerie, de Veentjes 35 te Doetinchem.

“Dame”, houtsnijwerk van Marina Tamliani

"Schaken in wording" van Paula van Nieuwenhuyzen

EMAILSCHAAKPARTIJEN.
Eén emailpartij is inmiddels in remise geëindigd. Partij twee, waarbij SVD wit heeft is nog in volle gang waarbij de Doetinchemse schakers zeker niet kansloos zijn. In het Doetinchems Vizier kunt u de partijen volgen maar natuurlijk ook op deze site.

SVD ORGANISEERT  NK  FANTASIESCHAAK.
Op 12 april 2008 zal SV Doetinchem het 1e Open Nederlands Kampioenschap Fantasieschaak organiseren. We doen dat in het kader van ons 100-jarig bestaan. De KNSB steunt ons initiatief, zo heeft het Bestuur ons laten weten. Uiteraard is dat heel goed nieuws voor de vereniging!
Het wordt een eendaags Zwitsers toernooi met verschillende vormen van fantasieschaak, zoals schietschaak en cilinderschaak. Zie ook elders op deze site.