SEIZOEN 2007-2008 VAN START

Nadat er op dinsdag 28 augustus een algemene ledenvergadering was en aansluitend Rapid, ging op dinsdag 4 september het nieuwe seizoen officieel van start. Het seizoen werd geopend met een partij om de supercup. Clubkampioen Marino Küper speelde met de zwarte stukken tegen bekerwinnaar Sander van Vucht. Marino ging met de eer strijken en mag zich dit gehele seizoen supercupwinnaar noemen. De overige aanwezigen werden, zoals afgesproken tijdens de algemene ledenvergadering, ingedeeld volgens het systeem-Keizer. Het was even wennen de eerste keer in de benedenzaal van Fred & Douwe maar desondanks werd er fanatiek gestreden. Iedere schaker wil natuurlijk het seizoen goed beginnen. Weinig leden zullen iets gemerkt hebben van de verandering van 'Zwitsers' naar het Keizer-systeem voor de laddercompetitie maar dit zal gaandeweg het seizoen ongetwijfeld veranderen.